Onderzoek: slimmer vervoer van kleding & lifestylegoederen

Vervoert u als detailhandelsketen kleding & lifestyle producten met eigen vrachtauto's of heeft u een dedicated vervoerder? Rijden deze vrachtwagens buiten het seizoen zwaar onderbezet of omdat zomergoed veel minder volume heeft? H. Koene logistiek en organisatie advies houdt een haalbaarheidsstudie die u handvatten geeft om dit vervoer efficiënter te regelen. Dat levert u al gauw 15% besparing op.

Uitgangspunt onderzoek slimmer vervoer

  • Verschillende detailhandelsketens vervoeren goederen met eigen vrachtauto's of hebben een dedicated vervoerder.
  • Vervoerders gebruiken eigen routeschema's en beleveren winkels altijd minstens 2x per week
  • Volumeverschil tussen zomer- en winterkleding
  • Twee uitleverpieken per jaar (jan-mrt en juli-aug).

Doel onderzoek: vervoer van ketens combineren

Kunnen meerdere ketens het hele jaar door hun kledingvervoer combineren? En zo de distributiekosten per winkel verlagen? Belangrijke voorwaarden: de ketens moeten ‘samen’ in een route willen zitten en lostijden bij de winkel willen aanpassen.  

Een eerste analyse wijst al op besparingen tot 15% op de distributiekosten en een forse besparing op de uitstoot van CO2. 

Medio oktober 2013 komt H. Koene logistiek en organisatie advies met de resultaten van het onderzoek op onderstaande punten:  

  • Kosten en overzicht van de huidige distributiestructuur
  • Kosten en overzicht van een geconsolideerde distributiestructuur waar mogelijk met behoud van aanleverdagen en tijden
  • Kosten en overzicht van de optimale distributiestructuur met ideale routeplanning

Meer weten over dit onderzoek naar slimmer vervoer?

Ontdek wat u kunt winnen met de uitkomsten van dit onderzoek of wilt u participeren, maak dan een vrijblijvende afspraak. 

h. koene logistiek en organisatie advies: werkbare oplossingen, bewijsbare resultaten. Neem contact op.